Mistä syntyi idea juurenpesulomaan Lapissa?
Vuosi sitten syksyllä haimme juurenpesuun paikallisia palkalliseksi työvoimaksi. Saimme silloin etenkin Etelä-Suomesta runsaasti viestejä, joissa ihmiset olisivat halunneet itsekin kokeilla juurenpesua vaihteluna toimistotyölle vaikka ilman korvausta. Päätimme tarjota juurenpesua aktiivisena elämyslomana neljälle innokkaimmalle.
Halusimme tämän tempauksen avulla lisätä Lapin omien voimayrttien väinönputken ja ruusujuuren tunnettuutta sekä viedä niin juurenpesijät kuin pesuviikonloppua eri medioissa seuranneet tuotantoprosessimme alkulähteille.
Lisäksi halusimme testata tällaista tilavierailukonseptia, sillä uskomme, että luonnontuotteita jalostavista tiloista voisi tulla samanlaisia käyntikohteita kuin ranskalaisista samppanjatiloista.
Juurenpesijät pärjäsivät erinomaisesti tuotepäällikkö Katja Misikankaan näyttäessä aluksi esimerkkiä, kertoo myynti- ja markkinointipäällikkö Tuija Kauppinen |
Minkälaista näkyvyyttä juurenpesijöiden haku ja vierailu toi Arctic Warriorseille?
Jo hakuilmoituksemme herätti Facebook-sivuillamme herätti suurta kiinnostusta ja saimmekin hakemuksia ympäri Suomen.
Itse viikonlopun tapahtumia raportoimme sosiaalisen median kanavissamme hastagilla #juurenpesu.
Lappilainen-lehti teki viikonlopusta ennakkojutun. Lännen Median toimittaja kävi paikanpäällä ja teki jutun, joka julkaistiin Lapin Kansan ja Pohjolan Sanomien lisäksi mm. Kalevassa ja Aamulehdessa.
Saimme lehtijuttujen perusteella heti yhteydenottoja potetiaalisilta asiakkailta. Juurenpesijöiden joukossa oli myös yksi suosituimpia hyvinvointialan bloggaajia Suomessa. Joten lisää näkyvyyttä on luvassa myös hänen blogissan.
Onko tästä tulossa jokakesäinen ”kuka pääsee juurenpesulomalle” –mittelö?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti